Acasa -> Poze de la munte -> 17 septembrie 2016 -> Poza 27 [ Poze] - [ Articole] - [ Statistici] - [ Urmatoarea iesire]
27. Am ajuns la asfalt (130 kB) [Index] - [<<] - [>>] - [Lista 17 septembrie 2016]
Uraaaaa! Am ajuns in asfalt, la 2424m altitudine. Este ora 17.51, la o ora si 20 de minute de cand l-am lasat pe Vlad pe forestier in fundul vaii. Aici incepe o alta poveste...

Soseaua ce coboara din Passo di Gavia (2626m) spre Ponte di Legno (1255m) este asfaltata si leaga doua vai si provincii din Lombardia; totusi pasul fiind la o inaltime mare nu este foarte folosit. Stiam ca voi avea ceva de asteptat si cum stiam ca este un tunel un pic mai jos am mers 2-3minute pana la el, macar sa nu ma ploua.

De la 17.50 pana la 18.50 au trecut in jos... fix 3 masini. Plus vreo 4 motociclete, toate cu cate doi oameni pe ele. Nici una din cele 3 masini nu m-a luat. Culmea e ca substantial mai multe masini au trecut... in sus!

Pe la 18.50, dupa ce nu mai trecuse nici o masina de 20min m-am hotarat sa o iau pe jos. Stiam ca din Passo di Gavia pana in Ponte di Legno sunt circa 16km; poate 1km mai erau pana in pas deci imi ramaneau 15km. Evident speram ca poate ma va lua cineva de pe drum. Mi-am facut socoteala ca 15km ii pot parcurge in 3 ore (prin ploaie si frig, din pacate).

Am parcurs pe jos tunelul (500m) si am iesit in ploaie, mergand in pas voios pe asfalt. Dupa nici 5min aud zgomot in spate... doi motociclisti. In mod normal nu as face autostop la motociclete dar pe ploaie si frig nu mai faci fite... le-am facut semn si, culmea, au oprit! Erau probabil sot si sotie, din Germania, cu numere de Heilbronn. El mi-a facut semn sa ma urc pe motocicleta in spatele lui; nu avea casca si pentru mine dar nu aveam ce sa fac.

A urmat cel mai nebunesc autostop (sau sa zic... motostop?) din viata mea; omul conducea bine si prudent, nu am nimic sa-i reprosez. Dupa 30min in care am coborat circa 1100m diferenta de nivel pe vreo 14km m-au lasat in Ponte di Legno, ud leoarca (atat de la ploaie cat si de la stropii ridicati de rotile motocicletei) dar super multumit si fericit!

Asa mi-am facut si botezul de mers cu motocicleta, pe ploaie, pe un drum ud de munte si cand ziua se ingana noaptea... dar a fost grozav!